Założenia dydaktyczno-wychowawcze na
miesiącGRUDZIEŃ
Grupa: Duże smoki
I tydzień –,,Tutaj rosły paprocie’’
– Kształcenie umiejętności kojarzenia faktów i wyciągania z nich wniosków – praca z opowiadaniem H. Zdzitowieckiej „O czym szeptały iskierki’’;
– Wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy związane z pracą górnika i wydobyciem węgla;
– Zapoznanie dzieci z pojęciem „bryła”;
– ,,W krainie dinozaurów’’- wykonanie pracy plastycznej .
– Pisanie listu do Świętego Mikołaja.
II tydzień –,,Prąd elektryczny’’
– Zapoznanie dzieci z różnymi źródłami prądu oraz zasadami pracy elektrociepłowni;
– Uwrażliwienie dzieci na bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych;
– Kształcenie umiejętności rozpoznawania figur prostokątnych spośród figur innychkształtów;
– Zapoznanie dzieci z pojęciem „kolory ciepłe i zimne”;
– Utrwalenie pojęć: mniej, więcej.
III tydzień –,,Zwierzęta zimą’’
– Wprowadzenie do słownika dzieci pojęć: paśnik, leśniczy oraz kształcenie umiejętności prawidłowego nazywania zwierząt leśnych i pokarmów znajdujących się w paśniku;
– ,,Zima w lesie’’- wykonanie pracy plastycznej;
– Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności dwóch zbiorów;
– Uwrażliwienie dzieci na ciężkie warunki życia ptaków w zimie;
– Kształtowanie opiekuńczej postawy dzieci wobec ptaków i zwierząt;
– ,,Karmnik’’- wykonane pracy plastycznej;
IV tydzień – ,,Święta tuż, tuż’’
– Utrwalenie nazw dni tygodnia;
– Nauka kolęd i piosenek o tematyce zimowej;
– Przybliżenie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia;
– ,,Ozdoby świąteczne’’ – wykonanie pracy plastycznej;
– Usprawnianie motoryki małej.