Grupa: Duże Smoki, Małe Smoki
7:00 – 8:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, dających dzieciom możliwość wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej zabawy. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8:30 – 9:00
Poranne zabawy ruchowe oraz integrujące grupę. Nauka i utrwalanie wierszy i piosenek.
Zabawy logopedyczne rozwijające sprawność artykulatorów.
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Przygotowanie do śniadania: porządkowanie zabawek, czynności higieniczne i samoobsługowe.
9:00 – 9:30
ŚNIADANIE
Kształtowanie samodzielności oraz nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku.
9:30 – 10:30
Zajęcia dydaktyczne realizujące podstawę programową i program wychowania przedszkolnego.
Zajęcia poznawcze, umuzykalniające, plastyczne, profilaktyka logopedyczna, zajęcia z języka angielskiego. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez działania twórcze i zabawę.
10:30 – 11:30
Przygotowanie do wyjścia na spacer lub do ogrodu przedszkolnego.
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zajęcia ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Zabawy ruchowe w sali.
Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne i samoobsługowe.
12:00 – 12:30
OBIAD
Celebracja posiłku, nauka kulturalnego zachowania przy stole oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:30 – 14:30
Odpoczynek po obiedzie: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela.
Przygotowanie do podwieczorku: czynności samoobsługowe i higieniczne.
15:00 – 15:30
PODWIECZOREK
Samodzielne i kulturalne spożywanie posiłku.
15:30 – 17:00
Zabawy ruchowe i organizacyjne, integrujące grupę. Rozmowy inspirowane potrzebami dzieci. Zabawy muzyczno-ruchowe, ćwiczenia indywidualne. Zajęcia rozwijające talenty dzieci, zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie.