RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Duże Smoki , Małe Smoki
7:00 – 8:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola . Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym.
8:30 – 9:00
Poranne zabawy ruchowe oraz integrujące grupę. Nauka i utrwalanie wierszy i piosenek. Zabawy logopedyczne rozwijające sprawność artykulatorów. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Przygotowanie do śniadania – porządkowanie zabawek w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:00 – 9:30
ŚNIADANIE – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:30 – 10:30
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego – z całą grupą i w małych zespołach: poznawcze, umuzykalniające, plastyczne, profilaktyka logopedyczna, zajęcia z języka angielskiego. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
10.30 – 11.30
Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego. Spacer, zabawy dowolne w ogrodzie inspirowane potrzebami dzieci, zajęcia ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy ruchowe w sali.
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
12.00 – 12:30
OBIAD – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole.
12:30 – 14:30
Zabiegi higieniczne w łazience.
Odpoczynek po obiedzie: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie literatury dziecięcej, odpoczynek z ulubioną maskotką.
Grupa Małe Smoki – leżakowanie: kształtowanie umiejętności samodzielnego zakładania piżamy i układania ubrań na krześle;
Odpoczynek po obiedzie: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie literatury dziecięcej, odpoczynek z ulubioną maskotką
Grupa Duże Smoki
-Relaksacja po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów
książek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie
literatury dziecięcej ,opowiadań
– gry i zabawy dydaktyczne, muzyczno-ruchowe, praca indywidualna
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i higieniczne.
15:00 – 15:30
PODWIECZOREK – samodzielne i kulturalne spożywanie posiłku.
15:30 – 17:00
Zabawy ruchowe organizacyjno-porządkowe, integrujące grupę. Rozmowy w kręgu inspirowane potrzebami dzieci. Zabawy umuzykalniające. Utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy i ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca w małych grupach rozwijająca talenty dzieci, zajęcia korygująco – stymulujące. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub w sali. Zabawy dowolne według wyboru dzieci.