Nasz zespół tworzą ludzie z pasją, doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami. Cechuje nas wrażliwość na wielkie problemy małych dzieci, zaangażowanie oraz radość z każdego najmniejszego sukcesu dziecka. Dzieci nas inspirują i motywują do własnego rozwoju, by sprostać ich potrzebom i oczekiwaniom
Wieloletni nauczyciel biologii i przyrody w liceum ogólnokształcącym. Dorobek zawodowy to m.in. prowadzenie prac badawczych dla młodzieży, przygotowania do Olimpiady Biologicznej, olimpiady Ekologicznej, olimpiady o żywieniu i żywności, organizowanie wraz z Pracownikami naukowymi UP obozów ekologicznych i warsztatów terenowych w różnych regionach kraju, zajęcia integracyjne z młodzieżą i pedagogiem, udział w licznych konkursach przyrodniczych, aktywizowanie dzieci do ciekawości świata, wyjazdy turystyczno – przyrodnicze, wyjścia do ogrodów botanicznych, muzeów przyrodniczych, oceanariów i innych form edukacji przyrodniczej.
W przedszkolu, które jest jej pasją zawodową i życiową, odpowiada za sprawy metodyki nauczania i programowe.
Wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowisku dyrektora placówek oświatowych. Realizowanie w tym czasie zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego, dobra znajomość polskiego systemu oświaty i jego struktury oraz prawa oświatowego
o sobie
Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. Pracując z dziećmi odnajduję w nich piękne emocje, wrażliwość i ogromny apetyt na życie. Świat przedszkolaków pełen jest niezwykłych przeżyć, radości i sukcesów zdobywanych małymi krokami. Praca z Dziećmi daje mi dużo radości i satysfakcji. Do Dzieci podchodzę indywidualnie, zawsze z uśmiechem, serdecznie i ciepło. Ważne jest dla mnie, aby każde Dziecko czuło się docenione i bezpieczne, potrafiło dostrzegać dobro, piękno i prawdę. Dla mnie to wielkie szczęście móc być częścią tego świata.
Motto zawodowe
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”
– Janusz Korczak
„Pragnę uczestniczyć w rozwoju każdego dziecka będącego pod moją opieką, wspierać go oraz przekazywać najważniejsze wartości jakimi jest uczciwość, szacunek do drugiego człowieka, odwaga, a także miłość do innych. Bagaż doświadczeń jaki zdobywam każdego dnia podczas pracy z dziećmi kształtuje moją osobowość oraz wpływa na rozwój w tym cudownym zawodzie, jakim jest praca nauczyciela” – napisała zapytana o zasady kształtujące jej pracę.
W jej ocenie najważniejszą istotą dobrego nauczyciela jest bycie przede wszystkim człowiekiem, który troszczy się o innych, staję się częścią ich życia oraz pomaga w potrzebie.
W pracy z dziećmi dba o to, aby zajęciom zawsze towarzyszyła radosna, domowa atmosfera. Ucząc wykorzystuje różnorodne metody i techniki, a najchętniej te, dzięki którym dzieci wielozmysłowo poznają otaczający świat.
Doskonali swój warsztat pracy uczęszczając na kursy i warsztaty, aby prowadzone zajęcia były ciekawe. W pracy z dziećmi angażuje wychowanków do wykonywania zadań muzycznych lub ruchowych.
Nauczycielka przedszkolna w grupie Małe Smoki.
„Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.”
/Maya Angelou/
Od początku pracy zawodowej związana z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną wzrokowo, kształciła nauczycieli pracujących z niewidomymi i słabowidzącymi w Rwandzie.
Zainteresowania: muzyka i inne sztuki, podróże, film.
Wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu oraz na licznych kursach. Na co dzień pracuje zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi, głównie ze schorzeniami ortopedycznymi, neurologicznymi i z wadami postawy.
„W pracy z maluchami liczy się dla mnie stworzenie fajnej relacji. W trakcie zajęć chcę zaangażować Państwa pociechy do wykonywania potrzebnych ćwiczeń, które najczęściej prowadzone są w formie zabawy” – napisała, definiując charakter prowadzonych przez siebie zajęć.
Uważa, iż – „dobrze jest widzieć dzieci, które swoją ciężką pracę wykonywaną na zajęciach, traktują jako ciekawie spędzony czas”.
Prowadzi zajęcia terapii Integracji Sensorycznej oraz szerokiego spektrum działań terapeutycznych.
„Ciało ludzkie jest orkiestrą, w której różne instrumenty, mięśnie, nerwy, słuch kierowane są przez dwóch dyrygentów – duszę i umysł”
Emil Jaques-Dalcroze
Jest pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą utalentowaną. Pracowała przez wiele lat w Państwowej Szkole Muzycznej I-go stopnia w Olkuszu oraz w Społecznym Ognisku Muzycznym w Wieliczce jako nauczyciel gry na fortepianie.
Jest przekonana, że muzyka jako jedna z dziedzin sztuki odgrywa kluczową rolę w życiu każdego człowieka. Powinna ona stanowić rodzaj odprężenia psychicznego, wzbogacać jego doświadczenia, wpływać na wszechstronny rozwój osobowości, pobudzać uczucia i wyobraźnię, dostarczać dużo radości i piękna.
Od zawsze chciała pracować z dziećmi. Mówi – „Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe, dlatego do każdego z nich podchodzę indywidualnie. Bardzo ważnym aspektem dla jest wszechstronne poznanie dziecka, zaspokojenie jego potrzeb oraz stworzenie warunków zapewniających mu poczucie bezpieczeństwa oraz zaufania. Odkąd pamiętam chciałam pomagać drugiemu człowiekowi i jako nauczyciel wspomagający spełniam się w tym, co robię”.
Jej pasją jest sport, a konkretnie piłka nożna. Uważa, że rozwój zainteresowań jest bardzo ważny, na każdym etapie życia. Dlatego, jako priorytetowe stawia w rozwoju dziecka rozwijanie pasji, zainteresowań oraz odpowiednie wychowanie.
Nauczycielka wspomagająca w grupie Duże Smoki.
Zajęcia muzyczno-ruchowe (charakterystyka)
Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu. Czas trwania zajęć uzależniony jest od wieku dzieci: 20 minut (grupy młodsze) i 30 minut (grupy starsze). Istotą zajęć jest odtwarzanie przebiegu muzycznego przy pomocy ruchów ciała, ale jest to również śpiew, gra na instrumentach, improwizacja ruchowa, a także instrumentalna.
Zajęcia rytmiczne to nauka przez wspólną zabawę, która prowadzona jest tak, by zdobywanie wiedzy kojarzyło się dziecku z przyjemnością. Zajęcia zawierają różny dobór ćwiczeń poprzez które dziecko wyrabia sprawność fizyczną, uwrażliwia się na zmiany zachodzące w muzyce, oswaja z zagadnieniami muzycznymi, tworzy ilustrację ruchowe i akompaniament instrumentalny do piosenek, poznaje elementy tańca grupowego, a także relaksuje się przy muzyce. Ćwiczenia muzyczno – ruchowe odbywają się przy akompaniamencie pianina lub instrumentu klawiszowego. Pierwszym etapem kształcenia jest wyrabianie u dzieci koordynacji słuchowo ruchowej poprzez ćwiczenie reakcji ruchowej na bodźce dźwiękowe, poznawanie cech dźwięków ich wysokości, długości oraz kształcenie precyzji w odtwarzaniu rytmu i tempa. Zajęcia wpływają nie tylko na rozwój zdolności muzycznych, ale także na sprawność fizyczną i umysłową dzieci.
Autor kilkudziesięciu piosenek dziecięcych i realizator kilkuset podkładów instrumentalnych do układów tańców, piosenek, obejmujących różne nośniki zapisu dźwięku.
SPECJALIŚCI W „SMOCZEJ DOLINIE”:
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów z zakresu logopedii, tyflopedagogiki, psychologii i terapii SI. Zajęcia przeprowadzane przez specjalistów odbywają się w komfortowych warunkach, a sale do zajęć wyposażone są w niezbędne przyrządy i pomoce
Nasz zespół tworzą ludzie z pasją, doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami. Cechuje nas wrażliwość na wielkie problemy małych dzieci, zaangażowanie oraz radość z każdego najmniejszego sukcesu dziecka. Dzieci nas inspirują i motywują do własnego rozwoju, by sprostać ich potrzebom i oczekiwaniom
Chcecie zobaczyć, jak pracuje nasz Zespół? Zapraszamy na profil Smocza Dolina na FB