Dla rodziców

Smocza Dolina

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC
WRZESIEŃ 2020

Grupa Małe Smoki

Tydzień I – Jestem w przedszkolu

  • Swobodne zabawy dowolnie wybraną zabawką
  • Zapoznanie ze słowami określającymi położenie zabawki np. niżej, wyżej
  • Nazywanie przedmiotów i zabawek znajdujących się w Sali, określanie ich położenia
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się w przedszkolu i zgodnej zabawy, poznanie kodeksu grupowego

Tydzień II – Bezpieczna droga do przedszkola

  • Zwrócenie uwagi na różne oznaczenia przejścia dla pieszych
  • Poznanie różnych rodzajów samochodów
  • Sygnalizator świetlny zapoznanie z kolorami występującymi na sygnalizatorze, poznanie zastosowania podczas poruszania się po drodze
  • Zapoznanie dzieci z rolą policjanta

Tydzień III – Jesień w parku i w lesie

  • Zapoznanie z drzewami liściastymi: kasztanowcem i dębem i ich owocami
  • Improwizuje ruchem do muzyki np.: szum wiatru
  • Wyszukiwanie różnic pomiędzy drzewami liściastymi i iglastymi
  • Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie.

Tydzień IV – Jesień w sadzie

  • Owoce nazywanie oraz próby rozpoznania ich za pomocą dotyku i smaku
  • Koszyk z owocami – zabawa dydaktyczna – kształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami: duże – większe, małe – mniejsze
  • Kształtowanie konieczności spożywania owoców i picia soków
  • Rysowanie owoców za pomocą ruchu

 

Grupa Duże Smoki

Tydzień I – Moje przedszkole

  • Wzajemne poznanie się dzieci, utrwalanie imion
  • Burza mózgów – co możemy zrobić w przedszkolu?
  • Wdrożenie do przestrzegania ustalonych zasad w grupie, podpisanie i omówienie ”Kodeksu przedszkolaka”
  • Wpajanie nawyku do używania „magicznych słów”

Tydzień II – Bezpieczna droga do przedszkola

  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na ulicy
  • Poznanie znaków drogowych oraz utrwalenie nazewnictwa i rozpoznawania ich kształtów
  • Zabawa dydaktyczna – „Uczymy się przechodzić przez pasy”
  • Poszerzenie słownictwa dzieci – pojazdy na naszych drogach
  • Utrwalanie numerów alarmowych

Tydzień III – Jesień w parku i w lesie

  • Oznaki jesieni-burza mózgów
  • Zapoznanie dzieci z rodzajami drzew liściastych ( kasztanowiec, jarzębina, dąb, klon) oraz iglastych (świerk, sosna) oraz ich owocami
  • Uświadomienie roli drzew w życiu człowieka
  • Mieszkańcy lasu- poszerzenie wiedzy dzieci
  • Grzyby jadalne i niejadalne – wyjaśnienie pojęć oraz utrwalenie nazw grzybów.

Tydzień IV – Owocowa jesień w sadzie i w ogrodzie

  • Rozwijanie słownictwa dzieci- utrwalenie nazw owoców oraz drzew, z których pochodzą
  • Zabawy matematyczne
  • Rozwijanie zmysłów dzieci poprzez zagadki z użyciem owoców
  • Wspólne tworzenie sałatki owocowej – wpajanie zasad bezpieczeństwa przy użyciu sprzętów kuchennych, higieny w trakcie oraz przed spożywaniem posiłków

DBAMY O ZDROWIE

W przedszkolu zostały zainstalowane oczyszczacze powietrza w każdej grupie SMOKÓW.

Są to oczyszczacze elektrostatyczne wraz z jonizatorem, efektywnie zmniejszające populacje drobnoustrojów w pomieszczeniach zamkniętych. Maksymalny efekt dezynfekcji pojawia się już po 90 minutach uruchomienia urządzenia.

Dodatkowo zakupiono czujniki monitorujące jakość powietrza.

PROGRAM LIVE KID

W naszym przedszkolu  Rodzice wraz z pracownikami przedszkola korzystają z aplikacji LIVE KID,

Innowacyjny system dla przedszkoli –  https://livekid.com/pl/

BRAK PRZERWY WAKACYJNEJ

Planujemy pracę w okresie wakacyjnym  lipcu i sierpniu w trybie ciągłym z tygodniową przerwą techniczną.

Wyprawka przedszkolaka

Drodzy Rodzice Dzieci potrzebna jest „ wyprawka” dla Waszego dziecka, a to będą:

  • ubranka do przebrania – w worku
  • kapcie (dobrze jeśli mają powierzchnię antypoślizgową) 
  • poszwa na koc (160×200), poduszeczka
  • piżamka
  • szczoteczka i pasta do zębów 
  • szczotka/grzebień do włosów 
  • chusteczki  (1 duże opakowanie) oraz chusteczki nawilżające

Prosimy o zapoznanie dziecka z rzeczami jakie przynosi do przedszkola oraz ich oznaczenie – znacznie ułatwia to identyfikację (naszycie, wprasowanie lub inne trwałe oznaczenie).

Jadłospis

Jadłospis na każdy dzień tygodnia, zgodnie z opracowaniem dietetyka ( wg potrzeb dzieci), podany przez firmę cateringową, do wglądu szczegółowego.

Rodzice mają podgląd całotygodniowy poprzez aplikację Live Kid , która

umożliwia ciegłą relację pomiedzy przedszkolem i rodzicem, a przepływ informacji jest wystarczający.

Promowanie zdrowia

Będziemy się starać, aby na każdym etapie działania pamiętać o zdrowiu:

  • podczas żywienia i układania jadłospisu
  • monitorowanie stanu powietrza w Krakowie ( od tego uzależnienie pobytu na ogrodzie i spacerach)
  • uświadamianie przez zabawę zachowań prozdrowotnych
  • warsztaty zdrowego przygotowania własnej bazy np.witamin lub inne
  • właściwe zachowania uodparniające w przyszłości (pływanie, aktywny wypoczynek, turystyka do miejsc szczególnie czystych ekologicznie itp.

Spotkania z rodzicami

  • zebrania z rodzicami planowe wg harmonogramu
  • organizowanie warsztatów z rodzicami okolicznościowe
  • konsultacje z rodzicami wg potrzeb i zgłoszenia na dzień wcześniej o tym wychowawcy
  • ekspozycja prac  dzieci
  • uaktualnianie facebooka przedszkola
  • informowanie indywidualne i na bieżąco rodzica o dziecku i spostrzeżenia o postępach

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu- MAŁE SMOKI

 

  • 7.00-8.30 schodzenie się dzieci ,zabawy swobodne w kącikach
  • zainteresowań, poranne zabawy ruchowe, praca indyw.
  • 8.30 -9.00 śniadanie,
  • 9.0- 10.30 zajęcia wychow.-dydaktyczne organizowane z całą grupą,
  • 10.30-12.00 wyjścia na spacery,gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
  • 12.00-12.30 obiad,
  • 12.30-14.00 relaksacja i odpoczynek, leżakowanie
  • 14.00-15.00 gry i zabawy dydaktyczne, muzyczno-ruchowe,słuchanie
  • bajek i opowiadań
  • 15.00-15.30 podwieczorek
  • 15.30 -17.00 zabawy indywidualne i grupowe,praca kompensacyjna i
  • praca z dzieckiem zdolnym,zabawy w ogrodzie.
  • Ramowy rozkład dnia w przedszkolu- DUŻE SMOKI
  • 7.00-8.30 schodzenie się dzieci ,zabawy swobodne w kącikach
  • zainteresowań, poranne zabawy ruchowe, praca indyw.
  • 8.30 -9.00 śniadanie,
  • 9.0- 10.30 zajęcia wychow.-dydaktyczne organizowane z całą grupą,
  • 10.30-12.00 wyjścia na spacery,gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
  • 12.00-12.30 obiad,
  • 12.30-14.00  indywidualne zajęcia z dziećmi i inne np. wyjścia
  • 14.00-15.00 gry i zabawy dydaktyczne, muzyczno-ruchowe,słuchanie
  • bajek i opowiadań
  • 15.00-15.30 podwieczorek
  • 15.30 -17.00 zabawy indywidualne i grupowe,praca kompensacyjna i praca z dzieckiem zdolnym,
  • zabawy w ogrodzie.

Harmonogram pracy nauczycieli w grupie

Pon. Wt. Środ. Czw. Pt.

Teresa

7.30-9.30

*9.30-15.30

7.30-9.30

*9.30-15.30

7.30-9.30

*9.30-15.30

7.30-9.30

*9.30-15.30

7.30-9.30

*9.30-15.30

lub 14.30-16.30

*8.30-14.30

14.30-16.30

*8.30-14.30

14.30-16.30

*8.30-14.30

14.30-16.30

*8.30-14.30

14.30-16.30

*8.30-14.30

Katarzyna 

9.30-16.30 9.30-16.30 9.30-16.30 9.30-16.30 9.30-16.30

lub

7.30-14.30 7.30-14.30 7.30-14.30 7.30-14.30 7.30-14.30

Anna 

8.00-16.00 8.00-16.00 8.00-16.00 8.00-16.00 8.00-16.00

Praca kancelaryjno-biurowa związana z nadzorem pedagogicznym.

Plan współpracy z rodzicami na rok szkolny 2019/2020

Środki realizacji
Termin
Odpowiedzialni
Narzędzia
Realizowanie programu adaptacyjnego Listopad Nauczycielki grup Program adaptacji
Organizowanie zebrań ogólnych i grupowych Luty , maj Nauczycielki grup Arkusz spotkań
Indywidualne konsultacje ze specjalistami/psycholog, logopeda, pedagog Cały rok Specjaliści Arkusz diagnostyczny
Organizowanie spotkań warsztatowych dla rodziców ze specjalistami Styczeń, marzec maj Specjaliści Program warsztatów
Wspólne organizowanie imprez i uroczystości/harmonogram imprez/ Cały rok Nauczyciele

Dyrektor

Harmonogram imprez
Organizowanie konkursów rodzinnych-plastyczne, muzyczne Cały rok Dyrektor, Nauczyciele Plan Pracy
Pedagogizacja rodziców-spotkania, dostarczanie materiałów Cały rok wg potrzeb Nauczyciele, specjaliści Program spotkań

Harmonogram uroczystości i imprez przedszkolnych w roku 2019/2020

UROCZYSTOŚĆ

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Wróżby Andrzejkowe-

zabawa w grupie.

Listopad Nauczycielki grupy

zabawa w grupie. Dyrektor

1.Spotkanie z Mikołajem

2.Przedświąteczne spotkanie z rodzicami pod hasłem,,Wspólne kolędowanie”

Grudzień Nauczycielki grup

Dyrektor

Dzień Babci i Dziadka Styczeń Nauczycielki grup

Dyrektor

1.Bal karnawałowy,,Najpiękniejszy strój”

2.Konkurs plastyczny,,Moja ulubiona postać z bajki”

Luty Nauczycielki grup

Dyrektor

Powitanie wiosny,,Z Marzanną idziemy” przedstawienie w wykonaniu dzieci. Marzec Nauczycielki grup

Dyrektor

1.Kiermasz wielkanocny

2.Dzień Ziemi

Kwiecień Nauczycielki grup

Dyrektor

Dzień Mamy i Taty. Maj Nauczycielki grup

Dyrektor

1.Sportowy Dzień Dziecka

2.Piknik rodzinny w ogrodzie.

Czerwiec Nauczycielki grup

Dyrektor

Plan współpracy z instytucjami działającymi w środowisku w roku szkolnym 2019/20

Nazwa instytucji Tematyka współpracy Osoby odpowiedzialne
Rada Dzielnicy Prezentacja dorobku dzieci na spotkaniach organizowanych w dzielnicy Nauczycielki

Dyrektor

Szkoła Podstawowa nr 119 Wizyty i rewizyty dzieci szkolnych i przedszkolnych- udział w zajęciach, wspólne występy Nauczycielki

Dyrektor

Teatr Groteska i Filharmonia Uczestnictwo w przedstawieniach, udział w konkursach. Nauczycielki,

Dyrektor

Komenda Policji, Straży Pożarnej, Ratownictwo Medyczne, Straż Miejska Organizowanie spotkań warsztatów, pierwsza pomoc-bezpieczeństwo dzieci Nauczycielki

Dyrektor

Miesięcznik,,Bliżej Przedszkola” Udział dzieci w konkursach organizowanych poza przedszkolem, promowanie osiągnięć. Nauczycielki,

Dyrektor

Biblioteka Publiczna Wyjścia do biblioteki, czytanie

Nauczycielki,

Dyrektor.

Uniwersytet Pedagogiczny Praktyki studenckie, przedszkole ćwiczeń,

Dyrektor,

Nauczycielki

Dworek Białoprądnicki Udział w imprezach, uroczystościach i konkursach, warsztaty edukacyjne.

Nauczycielki,

Dyrektor

Dom Kultury Udział w konkursach, warsztatach, występy Nauczycielki,

KONTAKT

Kontakt pod nr. tel.   503 198 729

oraz przedszkole         733 573 133

Print Friendly, PDF & Email